Suomen turvavalmennus
  • Etusivu
  • Yritys
  • Yhteystiedot
  • Etusivu
  • Yritys
  • Yhteystiedot
Search by typing & pressing enter

YOUR CART

Uhkatilannevalmennus organisaatiolle

Picture

Uhkatilannevalmennus organisaatiolle
Poistumisharjoitus/henkilöstön räätälöity evakuointivalmennus
Alkusammutuskurssi AS-1
Hätäensiapukurssit

Jokamimmin itsepuolustuskurssi®
Uhkatilannevalmennus yksityishenkilölle
Valmennuksessa paneudutaan asiakkaan ammattialan olosuhteisiin sekä erityistarpeiden mukaisiin aiheisiin ja tilanteisiin. Kartoittavalla keskustelulla, mahdollisuuksien mukaan toimitiloihin ja toimintaan tutustumalla sekä ennakkokyselyllä henkilökunnan kokemuksista haasteellisissa tai uhkaavissa palvelutilanteissa, saadaan esille halutut ja tarpeelliset tiedot ja taidot ja näin räätälöityä valmennuspaketti asiakkaalle sopivaksi.
Haastavat palvelutilanteet ja väkivaltarikosten ennaltaehkäisy vaativat henkilöstöltä ennakoinnin ja viestinnän taitoja, tietoa aggressioita aiheuttavista tekijöistä, sekä oman että muun henkilökunnan toiminnan analysointia. Kaikkia tilanteita ei voi aina ennakoida vaikka niin haluaisikin ja siksi henkilöstö tarvitsee yhteisen toimintamallin haastavien tilanteiden hallintaan sekä erityistaitoja uhka- ja väkivaltatilanteiden varalle.
Henkilöstön yksilöllisen ja yhteisen turvallisuusosaamisen tasoa kohottamalla ja toimintaohjeita kehittämällä luodaan selkeät ja yksinkertaiset toimintamallit, joilla parannetaan henkilöstön turvallisuudentunnetta ja sitä kautta koko organisaation valmiuksia käsitellä vaikeita asiakastilanteita.
Mahdollisimman realistiset tilanneharjoitukset toteutetaan joko aidossa toimintaympäristössä tai sitä simuloiden.

Kohderyhmä

Valmennus sopii erityisesti vaativaa asiakaspalvelutyötä tekeville, kuten:
  • hoitoalan työntekijöille ja lääkäreille
  • sosiaalialan tehtävissä työskenteleville
  • vastaanottokeskusten työntekijöille
  • majoitus- ravintolatyöntekijöille
  • henkilökuljetusten ammattilaisille
  • valvojille
  • vahtimestareille
  • opettajille
  • oppaille
  • suntioille ja muille seurakuntatyöntekijöille
  • myyjille ja kassatyöntekijöille
  • aulapalvelijoille
  • turvallisuusalalla työskenteleville täydennyskoulutukseksi

Sisältö

Valmennuksessa käsiteltäviä aiheita, joista valitaan tarpeellisimmat:
  • Turvallisuuskävely väkivallanhallinnan näkökulmasta (työympäristön todennäköisten vaaratekijöiden ja mahdollisten turvallisuusratkaisujen arviointi yhteisellä kävelyllä valmentajan kanssa)
  • Pää-, vara- ja hätäsuunnitelman tekeminen ja hyödyntäminen omassa työympäristössä
  • Työskentelypisteen ja työasun riskitekijöiden hallinta
  • Pelko, stressireaktiot ja niiden hallinta
  • Aggressiivinen henkilö – aggressioiden syyt. Miksi ihminen käyttäytyy uhkaavasti?
  • Uhkaavan henkilön kohtaaminen ja rauhoittavat viestintätavat uhkaavissa tilanteissa
  • Yksilön ja työyhteisön toimintataktiikka uhkaavassa tilanteessa
  • Jokamiehen oikeudet asiakaspalvelutyössä: Mitä voi ja saa/kannattaa tehdä?
  • Tyypillisimmät konfliktitilanteet kyseisen ammattiryhmän asiakaspalvelutyössä - tilanneharjoitteilla toimintavarmuutta!
  • Poistumiskehotuksen antaminen häiritsevälle asiakkaalle oikeaoppisesti ja turvallisesti
  • Hätävarjelutilanne ja hätävarjeluharjoitus, tekniikka/tilapäisväline/hidaste - IRTI ja POIS!  
  • Hallintaotteiden ja rajaamisen harjoittelua tarpeen mukaan
  • Fyysisten itsepuolustustekniikoiden harjoittelua tarpeen mukaan (esim. irtautumiset käsistä, vyötäröltä ja kuristuksista sekä tehokkaat torjunnat lyönteihin ja potkuihin)
  • Myymäläturvallisuuden ABC
  • Oikeaoppinen avun hälyttäminen ja tuntomerkkien ottaminen
  • Oikeudettoman hyökkäyksen jälkihoito, jälkireaktiot ja trauman käsittely
  • Rikosprosessi oikeudettoman hyökkäyksen tai omaisuusrikoksen jälkeen

Toteutus

Tutustutaan asiakkaan toimialaan ja toimintaolosuhteisiin mahdollisuuksien mukaan, kartoitetaan valmennuksen tarpeen laajuus ja työyhteisön tämänhetkinen toimintamalli hankaliin palvelutilanteisiin. Suunnitellaan valmennuksen sisältö asiakkaan toiveiden mukaisesti yhteistyössä. Laaditaan tarvittaessa toimipistekohtaiset toimintaohjeet tai päivitetään niitä. Valmennus toteutetaan mieluiten asiakkaan tiloissa luennoimalla, keskustelemalla, ryhmätöillä ja harjoituksilla. Tarvittaessa järjestämme luento- ja harjoitustilat sekä tarjoilut.
Valmennuksia voidaan jakaa useampaan osaan eri päiville ja voidaan toteuttaa myös iltaisin.
Ryhmäkoko harjoituksissa max. 12 hlöä/ryhmä.
Uhkatilannevalmennus on tilattavissa kaikkialle Suomessa.

Hyödyt

Valmennukseen osallistuvan:
  1. käsitys toimialansa asiakaspalvelun riskeistä paranee ja hän osaa huomioida riskitekijät työssään ja ennakoivalla toiminnalla ehkäistä niiden syntymistä
  2. asiakaspalvelutyötä tekevän konfliktin- sekä väkivaltatilanteen hallinnan valmiudet haastavissa asiakaspalvelutilanteissa paranee
  3. asiakaspalvelutyötä tekevän turvallisuudentunne ja sitä kautta työhyvinvointi paranee, mikä näkyy asiakaspalvelijan olemuksessa välittömästi
  4. parantuneiden taitojen myötä turvallisten toimintatapojen kulttuuri kehittyy
  5. asiakaspalvelun laatu paranee ja sitä kautta organisaation asiakkaiden asiakaskokemus paranee

Ota yhteyttä ja kysy tarjous tästä!

Hinnat


  • Tarvekartoitus on maksuton
  • Uhkatilannevalmennus organisaatiolle 4-8h/päivä 600€-1000€ + alv. 24% (sis. ennakkokyselyn, valmistelutyön, valmennuksen ja valmennusmateriaalin)
Picture
© Suomen turvavalmennus   0400 825 371   PL 17, 04301 Tuusula   info@turvavalmennus.fi   Tietosuojaseloste