Haastavan asiakkaan kohtaaminen, 2-4 h
HAASTAVAN ASIAKKAAN KOHTAAMINEN - TOIMIALASTA RIIPPUMATON (2-4 h Teams- koulutus)
Miten pärjäät tilanteissa, joissa kohtaat häirintää, tai tunteet kuohuvat ja aggressiivisuuden uhka on ilmassa? Tunnetko valittajatyypit? Onko haasteita eri kulttuurien kanssa? Tarvitsetko työkaluja ristiriitatilanteiden käsittelemiseen? Entä, milloin soittaa apua ja miten poistut uhkaavasta tilanteesta turvallisesti?
Lähes jokainen ihmisten kanssa työskentelevä kohtaa elämänsä aikana häiritsevän, vihaisen, suuttuneen tai jollakin tavalla aggressiivisesti käyttäytyvän ihmisen. Tällaisen ihmisen kohtaamiseen on hyvä varautua, vaikka yhtä tiettyä toimintamallia ei olekaan. Tule kehittämään ja vahvistamaan omia tunne- ja vuorovaikutustaitojasi ja varautumaan häiritsevän, tai aggressiivisen asiakkaan kohtaamiseen. Tämä koulutus on suunnattu kaikille, jotka toimivat erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa toimialasta tai työympäristöstä riippumatta.
HYÖDYT
Koulutukseen osallistuvan
SISÄLTÖ
Toteutamme koulutusta tilauksesta. Sisältö kohdistetaan asiakkaan tarpeen mukaan. Koulutuksen pituus on 2-4 h.
Vastaamme 8 tunnin sisällä yhteydenottopyyntöihinne.
Ota yhteyttä tästä!
Miten pärjäät tilanteissa, joissa kohtaat häirintää, tai tunteet kuohuvat ja aggressiivisuuden uhka on ilmassa? Tunnetko valittajatyypit? Onko haasteita eri kulttuurien kanssa? Tarvitsetko työkaluja ristiriitatilanteiden käsittelemiseen? Entä, milloin soittaa apua ja miten poistut uhkaavasta tilanteesta turvallisesti?
Lähes jokainen ihmisten kanssa työskentelevä kohtaa elämänsä aikana häiritsevän, vihaisen, suuttuneen tai jollakin tavalla aggressiivisesti käyttäytyvän ihmisen. Tällaisen ihmisen kohtaamiseen on hyvä varautua, vaikka yhtä tiettyä toimintamallia ei olekaan. Tule kehittämään ja vahvistamaan omia tunne- ja vuorovaikutustaitojasi ja varautumaan häiritsevän, tai aggressiivisen asiakkaan kohtaamiseen. Tämä koulutus on suunnattu kaikille, jotka toimivat erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa toimialasta tai työympäristöstä riippumatta.
HYÖDYT
Koulutukseen osallistuvan
- käsitys häiriökäyttäytymisestä tarkentuu ja tieto yksityisyyden hallinnasta paranee
- ymmärrys valittajatyypeistä paranee ja hän oppii pärjäämään heidän kanssaan paremmin
- ymmärrys eri kulttuurien kanssa toimimisesta paranee
- käsitys aggressiokäyttäytymisestä paranee ja hän osaa tunnistaa asiakkaan käytöksen syitä
- omien stressireaktioiden tunnistaminen ja -hallinta paranee
- asiakaspalvelutyötä tekevän konfliktin hallinnan valmiudet haastavissa palvelutilanteissa paranee
- asiakaspalvelutyötä tekevän turvallisuudentunne ja sitä kautta työhyvinvointi paranee
- asiakaspalvelun laatu paranee ja sitä kautta organisaation asiakkaiden asiakaskokemus paranee
SISÄLTÖ
- Ennakoivat turvallisuustoimet asiakaspalvelutyössä
- Häirintä ja vainoaminen sekä ennakoiva yksityisyyden suoja
- 5 eri valittajatyyppiä - tunnista tyypit ja opi toimimaan heidän kanssaan
- Eri kulttuurien kohtaaminen
- Aggressiokäyttäytymisen syyt ja ilmenemismuodot
- Oman elimistön stressireaktiot ja niiden hallinta
- Toimintataktiikka yksin ja työparin kanssa, sekä muistisäännöt.
- Aggressiokäyttäytymisen hallinta rauhoittavalla elekielellä, puhuttamistekniikalla.
- Laiton uhkaus ja hätävarjelu. Milloin ja miten poistua tilanteesta ja ilmoittaa viranomaisille?
- Ennalta mietitty valituskanava mainehaitan ehkäisemiseksi ja tilanteen jälkihoito
Toteutamme koulutusta tilauksesta. Sisältö kohdistetaan asiakkaan tarpeen mukaan. Koulutuksen pituus on 2-4 h.
Vastaamme 8 tunnin sisällä yhteydenottopyyntöihinne.
Ota yhteyttä tästä!